Trasy na rower do 66 km od Głubczyc. Podpowiadamy pomysły na wyprawę. Gdzie w weekend 30 - 31 marca?

Rozważasz wyprawę rowerową z Głubczyc? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Mamy 5 ciekawych propozycji tras. Mają różne stopnie trudności czy dystansu, dlatego każdy znajdzie coś dla siebie. Razem z Taseo proponujemy Wam 5 tras na wyprawę rowerową w odległości do 66 km od Głubczyc. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Zobacz, jakie trasy rowerowe niedaleko Głubczyc proponujemy na weekend.

Trasy rowerowe w pobliżu Głubczyc

We współpracy z Traseo wybraliśmy dla Was 5 tras rowerowych w odległości do 66 km od Głubczyc, które sprawdzili inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Zanim wyruszysz w trasę, sprawdź, jaka będzie pogoda. W sobotę 30 marca w Głubczycach ma być 21°C. Nie powinno padać.

🚲 Trasa rowerowa: Kędzierzyn - Góra Św. Anny - Moszna

Trasę dla rowerzystów z Głubczyc poleca Reemii

Z Kędzierzyna skierowałem się asfaltem w stronę Łąk Kozielskich, za wsią kiedy asfalt skręca w lewo zjechałem na polną drogę, którą dojechałem do drogi na Leśnicę. W Leśnicy są już kierunkowskazy na Górę Św. Anny i zaczyna się podjazd. Przy drodze drzewa owocowe dają troszeczkę cienia. Po niecałych 2 km zaczyna się Kalwaria z pięknymi kapliczkami i kościółkami ukrytymi wśród drzew - tam zjechałem z asfaltu, minąłem Muzeum Czynu Powstańczego. Jak zobaczyłem przed sobą schody to pojawiły się wątpliwości czy zjazd z asfaltu to dobra decyzja ;) Za schodami na szczęście było już mniejsze nachylenie.
Po oglądnięciu Klasztoru zjechałem na ryneczek gdzie w informacji turystycznej dostałem świetną mapę okolic ze wszystkimi trasami i szlakami rowerowymi.
Tak wyposażony udałem się w dalszą drogę. Z ryneczku szybki zjazd kostką pod pomnik, potem ścieżka w lesie (miejscami dosyć stroma) do kamiennej drogi prowadzącej w stronę amfiteatru. Do samego amfiteatru nie dojeżdżałem tylko zielonym szlakiem i potem żółtym rowerowym pojechałem w stronę Żyrowa gdzie jest piękny pałac, folwark i kościółek. Przed Żyrowem miejscami droga jest mocna zarośnięta i jedzie się w 30 cm trawie.
Z Żyrowa dalej żółtym rowerowym w stronę Gogolina. Trasa biegnie częściowo polnymi drogami, szutrowymi i bocznymi asfaltowymi.
Za Gogolinem są Krapkowice, gdzie niestety moja mapka ze szlakami się kończy i jestem skazany na asfaltową drogę 409 na Prudnik. Początkowo jest ścieżka rowerowa, potem trzeba szosą. Droga jest dosyć monotonna, a słoneczko coraz bardziej praży :( Krótki postój na sfotografowanie wiatraków i bocianów i dojeżdżam do Mosznej. Zamek jest niesamowity, jak z bajki. Do tego otoczony parkiem z pięknymi starymi drzewami - zwłaszcza dębami. Siadam w cieniu jednego z takich dębów i czekam na transport do domu :)

🚲 Trasa rowerowa: BRZEGIEM SUMINKI

Trasę dla rowerzystów z Głubczyc poleca Mazi88

KuzniaWsiodełku.pl poleca:
Trasę najlepiej przejechać w weekend ze względu na mniejszy ruch. Ruszamy z parkingu koło szkoły i kierujemy się w stronę lasu. Po lewej stronie mamy działki. Na końcu działek skręcamy w lewo i jedziemy cały czas prosto, po drodze oglądając piękno kuźniańskiego lasu. Dojeżdżamy do skrzyżowania, na którym kierujemy się prosto (1). Po przejechaniu około 2 km zaczynają pojawiać się pierwsze domostwa. Jedziemy prosto aż do drogi głównej Gliwice – Racibórz. Tutaj zaczyna się troszkę niebezpieczny odcinek ze względu na ruch samochodów. Kierujemy się w prawo w stronę Szymocic. Wyjeżdżając w wioski, mamy możliwość osiągnięcia znacznych prędkości. Mijamy przejazd kolejowy w Szymocicach. Jedziemy prosto. Za mostem nad Suminką skręcamy w prawo i zaraz w lewo, później znowu w prawo. Po lewej stronie mamy domki. Jedziemy prosto „ścieżką zdrowia”. Wjeżdżamy na nasyp kolejowy kolejki wąskotorowej. Dla dobrego obserwatora nie będzie problemem dostrzeżenie pozostałości po torowisku. Patrząc w prawo, widzimy pozostałości po moście na rzeką. Udajemy się w jego stronę. Patrząc w lewo, widzimy trasę biegnącą wzdłuż Suminki. Można podziwiać, jak rzeka podmywa brzegi. Dojeżdżamy do stawów hodowlanych w Nędzy (2). Przejeżdżamy przez most drogą Sosnową do końca. Skręcamy w lewo w Leśną wzdłuż torów kolejowych do stacji Nędza Wieś. Teraz udajemy się w prawo przez przejazd kolejowy, a następnie za sklepem w prawo w stronę Szkółki Kontenerowej (3). Potem jedziemy prosto do skrzyżowania (tutaj już byliśmy), w lewo i prosto do Kuźni.

🚲 Trasa rowerowa: NA MOST PRZY QUID AD TE

Rowerzystom z Głubczyc trasę poleca Mazi88

KuzniaWsiodełku.pl poleca Ruszamy z parkingu koło stadionu. Kierujemy się na Racibórz. Mijamy Kościół i skręcamy lekko w prawo. Drogą Raciborska jedziemy aż do granicy lasu. Skręcamy w lewo w drogę pomiędzy lasem i szkołą. Jedziemy cały czas prosto. Z lewej mamy działki. Po drodze oglądamy piękno kuźniańskiego lasu. Dojeżdżamy do skrzyżowania, na którym jedziemy w lewo. (1) Szlak koloru CZERWONEGO. Droga prowadzi do KRASIEJOWA. Po przejechaniu około 2 km skręcamy w lewo (2 aktualnie tego płotu już nie ma) Jedziemy w stronę potoku. Po prawej i lewej stronie są miejsca bytowania bobrów. Na kolejnej krzyżówce (po lewej mamy Leśniczówkę Krasiejów 3) pedałujemy prosto. Mijamy następną Leśniczówkę Wildek (4) Droga szutrowa zmienia się w asfaltową. Wjeżdżamy do wioski. Mijamy straż pożarną i na krzyżówce z główną drogą skręcamy w lewo. Przy przystanku autobusowym skręcamy w prawo w drogę szutrową. Mijamy mały staw.(5) I dotarliśmy do celu wycieczki. (tak wyglądał kiedyś ten most 6, więcej w galerii) Przejeżdżamy przez most i wkraczamy w las. Główną ścieżką prosto podążamy pośród drzew. Docieramy do skrzyżowania z krzyżem. (7) Skręcamy w lewo. Asfaltem dojeżdżamy do Barachowskiej. Skręcamy w lewo i przed siebie do stadionu.

🚲 Trasa rowerowa: ŚLĄSKO-OPOLSKA PUSTYNIA

Mazi88 poleca trasę mieszkańcom Głubczyc

KuzniaWsiodełku.pl poleca:
Wyruszamy w trasę wzdłuż stadionu, prosto cały czas asfaltem. Na skrzyżowaniu drogi z Od Lotniska skręcamy w lewo i teraz po ubitych kamieniach śmigamy prosto. (1) Na końcu drogi skręcamy w prawo i zaraz w lewo. Jedziemy prosto, po prawej stronie mijamy kawałek ścieżki dydaktycznej. Dojeżdżamy do końca drogi. Skręcamy w prawo. Po lewej stronie szukamy drogi piaskowej prowadzącej pomiędzy drzewami na skraj lasu ukazującego „pustynię”. (2) Wracamy na szlak. Jedziemy drogą w lewo Od Mostka Raciborskiego. Na skrzyżowaniu skręcamy w ulicę Brzozową. Później kierujemy się w drogę Koło Bunkra. Teraz to jest główny szlak, którym się przemieszczamy. Droga się kończy i skręcamy w lewo, prosto przed siebie. Na krzyżówce skręcamy w prawo w Kotlarską (droga prosto prowadzi do Kaplicy Św. Magdaleny). Cały czas prosto po ubitych kamieniach, które pod koniec zastąpione są asfaltem. Skręcamy w prawo w stronę wieży. Mijamy tory kolejowe i jedziemy cały czas prosto asfaltem aż do stadionu.

🚲 Trasa rowerowa: WOKÓŁ ZALEWU RYBNICKIEGO

Mazi88 poleca trasę rowerzystom z Głubczyc

KuzniaWsiodełku.pl poleca:
Ruszamy z parkingu koło szkoły, kierujemy się w stronę lasu. Po lewej stronie mamy działki. Na końcu działek skręcamy w lewo i jedziemy cały czas prosto, po drodze oglądając piękno kuźniańskiego lasu. Szczęśliwcom może będzie dane zobaczyć jakieś dzikie zwierzę. Dojeżdżamy do skrzyżowania, na którym jedziemy w lewo.(1) Szlak koloru CZERWONEGO prowadzi do KRASIEJOWA. Po przejechaniu około 2 km szlak skręca w lewo, my jedziemy prosto (2) przez łąki. Droga szutrowa zmienia się w asfaltową. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo. Dojeżdżamy do pomnika. (3, 4) Przeskakujemy na drugą stronę ruchliwej drogi Racibórz – Gliwice. Kierujemy się w stronę leśniczówki. Dalej prowadzi nas droga HUBERTUSOWA. Dojeżdżamy do skrzyżowania. Kierujemy się w prawo. (5) Teraz cały czas prosto przez las (6) aż do Zwonowic. Wyjeżdżając z lasu, po lewej stronie widzimy cel naszej podróży – Elektrownię Rybnik. (7) Teraz czeka nas odcinek asfaltowy. Jedziemy w dół do głównej drogi. Skręcamy w lewo i po znakach kierujemy się na Rybnik. Jeśli dopisze nam pogoda, można podziwiać ciekawe widoki na trasie, ale trzeba też uważać na ruch samochodów. Na skrzyżowaniu z drogą Rudy – Rybnik skręcamy w prawo. Ścieżka prowadzi brzegiem „rybnickiego jeziora”. (8) Wraz z końcem wody droga skręca w lewo, następnie w prawo. Wjeżdżamy na most i jedziemy w lewo. Teraz drogą asfaltową jedziemy w stronę elektrowni. Po lewej stronie mijamy ogromne budynki. Skręcamy na skrzyżowaniu w prawo. Po lewej mamy jeszcze większe kominy. Mijamy ośrodek szkolenia kierowców. Na rondzie skręcamy w prawo pod górę. Dojechaliśmy do skrzyżowania z drogą numer 78. Skręcamy w lewo. Jedziemy w dół. Na światłach skręcamy w lewo w Komisji Edukacji Narodowej. Jedziemy prosto przez Nową i Starą Grabownię. Po lewej stronie znowu widzimy elektrownię, ale z innej perspektywy. Droga prowadzi pomiędzy dwoma jeziorkami. (9, 10) Na krzyżówce skręcamy w lewo. Drogą leśną dojeżdżamy do kolejnego rozwidlenia, gdzie skręcamy w lewo w stronę torów kolejowych. Za torami w prawo. A przed nami takie widoki (11, 12, 13) Jedziemy szlakiem wzdłuż torów. Są trzy możliwości jazdy. Im szybciej skręcimy w lewo tym bliżej tamy wyjedziemy.

Zadbaj o rower

Utrzymywanie roweru w odpowiednim stanie technicznym to klucz do sukcesu. Co najmniej raz w roku rób przegląd swojego jednośladu. Idealnie jest robić to dwukrotnie - przed oraz po sezonie. W Internecie znajdziesz wiele poradników na ten temat, jak robić to poprawnie. Możesz również oddać swój sprzęt to serwisu rowerowego.

Sprawność roweru przełoży się na komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy. Jeśli regularnie będziesz go serwisować na pewno dłużej Ci posłuży.